středa 14. ledna 2015

Charlie Hebdo a Já

Byl jednou jeden Charlie. Ten sprosťák plival na všechno, co komu a v podstatě komukoli bylo svaté, a vy jste si říkal "Abys chcíp, ty zmetku užvaněná"... A náhle byl mrtev. Věřím tomu, že o mrtvých jen dobře, takže "ano, zemřel tragickou násilnou smrtí v kaluži vlastní krve vystříknuvší z jeho hlavy po zásahu z AK-47, ale..." neuznávám, protože cokoli předcházelo slovu ale je jím zneplatněno. Pokračujete slovy: "Vždyť ten parchant plival na ně, plival na mě a plival by i na tebe, kdyby tě znal". Veškerá sounáležitost a soucit jsou pryč, zbývá jen racionalizace toho, co ti šílenci s AKčkem udělali. Dal jste jim omluvu, řekl jste redakotrům časopisu "Můžete si za to sami". Tak to bylo pochopeno, pane Halík, dost možná částo jenom díky té malé chybičce, kterou jste podle mě udělal, když jste si zvolil titulek "Nejsem Charlie", přestože si opakem toho hesla zvolila zbylá ovčácká populace vyjádřit soucit s mrtvými.

Neberte mě zle, nejsem v žádném smyslu vaším odpůrcem a přesto, že mě není možné nečím takovým, jako je Charlie Hebdo urazit, zároveň nechápu jak se tím někdo může cítit být uražen a nic mi není svaté, dovedu alespoň pochopit, že jsou věci, kterým zkrátka nerozumím. On Charlie vlastně nejenže není mrtev, je dokonce silnější než dříve a tím způsobilejší, aby pokračoval v plivání na všechno a všechny. Vždyť to není ani člověk! Mrtvých je deset čistě náhodou zaměstnanců tohoto časopisu plus dva policisté, kteří nebyli jen strážci zákona a urážejícími pisálky. Vsázím na to, že mnohdy měli rodiny, přátelé i koníčky mimo práci. Extrémisté se rozhodli zaútočit na Charlie Hebdo, ale obětmi byli tito lidé. Ohledně jejich práce je třeba mít na paměti (a přiznávám, že teď částečně reprodukuji), že forma humoru je otázka vkusu, jeho cíl je otázkou aktuálního dění a počet jeho čtenářů je seberegulativní vlastní kontroverzí. Negativní reakce je pochopitelně podle mě lepší si dovolit vyjádřit před tím, než se stane něco takového.

Napsal bych do Koránu: "A pak příjde armáda politiků se svými názory neodrážejícími nic jiného, než veřejné mínění za účelem získávání bodů pro své kandidatury a špatné nápady vyplynuvší právě z toho, že se jimi zase snaží získávat jen body pro své kandidatury a špatné nápady. Tak na Zemi poznáte, že přicházi Apokalypsa". Tihle "Jezdci" jsou parazity na všem dobrém i špatném co se na světě děje. To právě z jejich iniciativy se z Charlie Hebdo stal symbol svobody slova a tisku, přestože tím jeho kontroverzi znemožnili uplatňovat svou regulativní roli. To je možná obvykle taky role tohoto druhu politika, narušovat rovnováhu tam, kde je to nejmíň vhodné.

A proto jsem u sebe skončil s názorem, že téměř není o čem diskutovat. Nenašel jsem nic závadného na tom, co jste napsal, ačkoli chápu tu kontroverzi, se kterou jste přišel do styku. Zdaleka by nebyla taková, kdybyste do titulku napsal "Jsem napůl Charlie", nebo "Lituji všech kteří zemřeli". Jak málo stačí, aby si z textu jež čtou stovky tisíc lidí někdo vybral něco závadného. Ale aby ten text,  co jsem tu pracně a bezcíleně vyprodukoval měl alespoň malinko jiný smysl než stoprocentní souhlas musím se vyjádřit s malou výtkou.  Nesdělujte obětem terorismu, že to, co je postihlo, je důvod k zamyšlení nad tím, co dělají. V takovém případě, a obzvláště satirovi, je to totiž jeho hra a jeho život,  který mu tím diktujete a navíc vás z principu neposlechne,  protože jste mu tím volbu zamyslet se znehodnotil jako cizí nápad.

Nicméně já jsem zcela odevzdaně a kompletně Charlie, vy hloupý pábíčkáři!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za komentář, a to i v případě, že mě s ním štvete :)